Sporočila za javnost

Nazaj na sporočila za javnost

MINISTRICA ALEKSANDRA PIVEC NA SEJMU AGRA ČEBELARILA Z UPORABO APLIKACIJE NAVIDEZNE RESNIČNOSTI ČEBELARJENJE VR / BEEKEEPING VR

Čebelarska zveza Slovenije, Javna svetovalna služba v čebelarstvu je skupaj s Šolskim centrom Celje in podjetjem Medijska produkcija Almedia zasnovala aplikacijo v navidezni resničnosti z imenom "Čebelarjenje VR / Beekeeping VR".

MINISTRICA ALEKSANDRA PIVEC NA SEJMU AGRA ČEBELARILA Z UPORABO APLIKACIJE NAVIDEZNE RESNIČNOSTI ČEBELARJENJE VR / BEEKEEPING VR

Čebelarska zveza Slovenije, Javna svetovalna služba v čebelarstvu je skupaj s Šolskim centrom Celje in podjetjem Medijska produkcija Almedia zasnovala aplikacijo v navidezni resničnosti z imenom "Čebelarjenje VR / Beekeeping VR".

Prvič je bil piloten projekt predstavljen na Kmetijsko živilskem sejmu AGRA v Gornji Radgoni, v nedeljo, 25. 8. 2019. Odprtja prvega virtualnega čebelnjaka sta se poleg predsednika ČZS, g. Boštjana Noča udeležili še ministrica dr. Aleksandra Pivec in ravnateljica Srednje šole za strojništvo, mehatroniko in medije, ga. Simona Črep. Z omenjeno aplikacijo želi Čebelarska zveza Slovenije obiskovalcem omogočiti vpogled v čebelnjak in čebelji panj ter delo s čebeljo družino. Aplikacijo v navidezni resničnosti si je moč ogledati preko prikazovalnika in dveh krmilnikov, opazovalec pa ima občutek, kot bi se nahajal v čebelnjaku, v katerem se lahko premika in si ogleduje prostor v 360 – stopinjski tehniki. S pomočjo dveh krmilnikov upravlja in vidi roke - tako lahko premika orodje oz. pripomočke, ki jih potrebuje pri delu s čebeljo družino, odpira čebelji panj in rokuje s sati, na katerih je čebelja družina. Čebele na satih si je mogoče ogledati v slikovni in video 4 K resolucijski tehniki. Ob pregledu čebelje družine, obiskovalca spremlja in pomirja brenčanje čebel. Glede na omejitve trenutne video tehnike, aplikacija še ne omogoča zelo bistrih video detajlov (fotorealizem), vendar pa pričakujemo, da bomo aplikacijo z izboljšavami v računalniški tehnologiji v prihodnje izboljšali.

Cilj Čebelarske zveze Slovenije je, da z nadgradnjo aplikacije, ki jo načrtujemo za prihodnje, le to uporabimo tudi za izobraževalne namene. V načrtu imamo aplikacijo razširiti ter jo obogatiti še z vmesniki, kot so rokavice za boljši oprijem in občutek. Morda kdaj v prihodnosti tudi vonj, ko bo tehnologija to omogočila.

Od ideje do realizacije pilotne aplikacije "Čebelarjenje VR / Beekeeping VR" je prišlo v manj kot letu. V projektu so sodelovali ga. Lidija Senič (idejni in projektni vodja s strani ČZS), g. Alen Pavšar (kreativni vodja projekta s strani podjetja Almedia), Matic Holobar (programer aplikacije s strani Srednje šole za kemijo, elektrotehniko in računalništvo Šolskega centra Celje), Marko Radoslavljević (oblikovalec 3D modelov s strani Srednje šole za strojništvo, mehatroniko in medije, Šolskega centra Celje). Zasnova čebelnjaka temelji na čebelnjaku v lasti ge. Andreje Stankovič, video sati pa so bili posneti v učnem čebelnjaku ČD Dobrna. Slikovni sati, ki se pojavljajo v aplikaciji so identični slikovnim satom, ki jih je izdelala Čebelarska zveza Slovenije kot učni pripomoček. Čebelnjak krasijo tudi plakati, ki jih je pred časom izdala Čebelarska zveza Slovenije.

Čebelarska zveza Slovenije, Javna svetovalna služba bo aplikacijo z VR očali uporabljala na dogodkih, kjer promoviramo slovensko čebelarstvo. Naslednja promocija aplikacije "Čebelarjenje VR / Beekeeping VR" sledi septembra na svetovnem čebelarskem kongresu Apimondia v Kanadi.

Čebelarska zveza Slovenije

Foto: ČZS

Nazaj

Komentarji (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!