Novice

Nazaj na novice

Vodilni profesor Univerze v Oxfordu ugotavlja, da glasba lahko izboljša okus hrane

Vsakdo ve, da najosnovnejši sestavini vsake kuhinje predstavljata sol in poper – tako kuharji, ki so za svoje kulinarične presežke prejeli Michelinove zvezdice, kot naši najmlajši.

Povezava občutkov:

vpliv glasbe na brbončice

Vodilni profesor Univerze v Oxfordu ugotavlja, da glasba lahko izboljša okus hrane

Vsakdo ve, da najosnovnejši sestavini vsake kuhinje predstavljata sol in poper – tako kuharji, ki so za svoje kulinarične presežke prejeli Michelinove zvezdice, kot naši najmlajši. Vendar pa lahko ob kuhanju uporabimo nešteto drugih začimb in ob tem pogledamo v drugo dimenzijo, kot je glasba. Raziskava, ki jo je opravil eksperimentalni psiholog Charles Spence z oxfordske univerze, razkriva, da je hrana še okusnejša, če jo začinimo z glasbo. Spence pravi, da lahko ščepec opere, kanček flamenka ali celo nemškega techna izboljšajo okus pripravljene hrane.

Profesor je testiral svojo idejo z glasbo začinjene hrane ob poslušanju domače glasbe – izkazalo se je, da imajo francoske jedi boljši okus ob poslušanju francoske harmonike, k okusu testenin pa se je prilegla glasba priznanega italijanskega opernega skladatelja Puccinija. Do enakih rezultatov so prišli tudi ob nemški, španski in grški hrani.

Charles je tudi poudaril, da: "Z novo tehnologijo, kot je Sonyjeva linija brezžičnih zvočnikov "Multi-Room" za poslušanje v več prostorih, lahko sedaj ustvarite edinstveno kulinarično doživetje, ob katerem se bodo prebudili vsi vaši čuti. Glasbo lahko prilagodite svojemu obroku, ne glede na sobo, v kateri se nahajate, in tako iz hrane izvabite najboljše okuse. Sonyjeva "Multi-Room" tehnologija z možnostjo predvajanja iste ali različne glasbe v več prostorih vašega doma omogoča, da svojo hrano in pijačo prenašamo iz sobe v sobo in izkusimo, kako spreminjanje glasbenega ambienta vpliva na okus."

“Čutila so tista, s katerimi okušamo, ne usta – naši jeziki ne okušajo hrane, ampak v resnici naši možgani pripravijo usta na poskušanje različnih okusov. Okolje, ki nas obdaja, ima znaten učinek na naše kulinarično doživetje – glasba lahko osvobodi brbončice, vpliva na okus in ga spremeni ter vašo izkušnjo povzdigne na novo raven. Naši kulinarični užitki so lahko resnično oplemeniteni kljub majhnim spremembam v okolju.”

V raziskavi so odkrili tudi naslednje:

Ob poslušanju klasične glasbe je večja verjetnost, da bodo vino in druge pijače imele prestižnejši, dražji okus. Počasni ritmi glasbe lahko povzročijo, da okus v ustih traja dlje, pri hitrejših ritmih pa tudi hitreje zbledi. Bolj kot vam je všeč glasba, bolj vam bo všeč tisto, kar okušate – temu rečemo tudi "prenos občutenj". Ideja tega pojava je, da se naši občutki do glasbe prenesejo na naše misli o hrani in pijači. Kombiniranje posameznega glasbenega instrumenta s pravo hrano izboljšuje njen okus. Raziskave kažejo, da npr. zvok klavirja popolnoma dopolnjuje sladek okus sadja, kot so borovnice, marelice in maline. Enostaven zvok "zunanjih dejavnikov" lahko vpliva na naše izkušnje ob prehranjevanju – samo pomislite na zvok, ki ga hrana oddaja med jedjo. Tako bo npr. glasen hrustljav zvok bistveno izboljšal vašo zaznavo svežine hrane, ki jo pravkar uživate. Charles še dodaja: "V bistvu ima večina nam najljubših čutnih doživetij, povezanih s hrano in pijačo, takšen učinek. Podobno se zgodi, ko pomislimo na nam ljubo hrustljavo, kremasto hrano ali občutek gaziranih mehurčkov. Ti občutki pa so v večini odvisni od zvokov, ob katerih se nam porodijo različne asociacije."

Sony je pred kratkim predstavil novo linijo brezžičnih zvočnikov "Multi-Room", ki omogočavrhunski nadzor nad glasbo, ki jo poslušate v udobju svojega doma. Ne glede na to, ali za svoje prijatelje prirejate druženje ob okusni večerji ali pa preprosto uživate v sproščujočem večeru – povežite svoje združljive naprave in uživajte v glasbi s tehnologijo "Multi-Room" v vsaki sobi svojega doma ter pripravite popolno vzdušje za vsako priložnost.

Sony "Multi-Room" združuje med sabo povezljive produkte, ki omogočajo dodatne možnosti poslušanja glasbe. Ponuja vse od linije elegantnih brezžičnih zvočnikov, kot so SRS-X77, zvočnika SRS-X88 in SRS-X99 z zvokom visoke ločljivosti, AV-sprejemnika STR-DN860 in STR-DN1080, zvočniška modula HT-NT3 in HT-ST9, sistem CMT-SX7 Hi-Fi in osnovni zvočnik televizorja HT-XT3. S pomočjo aplikacije Google Cast pa lahko svojo najljubšo glasbo prenesete s svojega pametnega telefona na zvočnike in uživate v skladbah s pomočjo povezav Bluetooth® in NFC One Touch™.

-Konec-

O družbi Sony

Podjetje Sony je vodilni proizvajalec avdio, video, igralnih, komunikacijskih in informacijskih tehničnih izdelkov za trg potrošnikov in profesionalnih uporabnikov. S svojo glasbo, slikami, računalniško zabavo in spletnim poslovanjem Sony predstavlja vodilno znamko za digitalno razvedrilo na svetu. Sony je zabeležili konsolidirano prodajo na letni ravni v višini približno 68 milijarde USD za fiskalno leto, ki se je končalo 31. marca 2015. Več informacij o Sony Slovenija lahko dobite na spletni strani www.sony.si.

O Charlesu Spencu

Charles Spence, profesor eksperimentalne psihologije, se osredotoča na vlogo pozornosti v multisenzornih zaznavanjih, vključno s čutnimi zaznavami hrane. Večina njegovega življenjskega dela vključuje raziskavo multisenzornih iluzij. Zanima ga tudi, kako lahko uporabimo naše razumevanje multisenzorne percepcije na področju psihologije potrošnika, da izboljšajo svoje dojemanje vsakodnevnih predmetov.

V povezavi s hrano je posebej pomembno njegovo delo, ki temelji na vizualnih in kemičnih čutih ter zastavlja vprašanje: Ali zgolj vonjamo in okušamo to, kar vidimo? Glavni cilj njegovega projekta je razumevanje interakcij med vidom ter percepcijo vonja in okusa. Sodeluje tudi s priznanimi kuharji, vključno s Hestonom Blumenthalom iz restavracije The Fat Duck in raziskovalno kuhinjo Ferrana Adria v Španiji. Trenutno na svojih projektih sodeluje s kuharsko šolo Paula Bocusea iz Lyona v Franciji in z mladimi kuharji, ki se na svoji poti šele uveljavljajo, kot je Charles Michel iz Bogote v Kolumbiji.

O Sonyjevih "Multi-Room" produktih

Za več informacij o Sonyjevih "Multi-Room" produktih obiščite Sonyjevo medijsko središče na povezavi: http://presscentre.sony.eu/pressreleases/let-sony-fill-your-home-with-multi-room-music-1142696.

Nazaj

Komentarji (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!